051-33677993

حک لوگو روی فلز + با جدید‌ترین روش حکاکی روز

دسته بندی ها

درباره ما

شرکت تولیدی جهان لیزر با تجربه چندین ساله در امر ساخت انواع دستگاه با کیفیت لیزر و با پشتوانه ای عظیم از نیروهای متخصص و کارآمد در این زمینه نقش به سزایی در تامین نیاز صنعتی کشور به انواع دستگاه های لیزری داشته است.

حک لوگو روی فلز

حک لوگو روی فلز با استفاده از جدید‌ترین روش حکاکی

یکی از دغدغه‌های اصلی همه شرکت‌ها، تثبیت برند و لگوی برند خود در ذهن مشتریان‌شان است. به همین علت در محصولاتی که تولید می‌کنند، همیشه نام و نشانی برند خود را حک می‌کنند. حال اگر شرکتی محصول فلزی ارائه دهد این موضوع نیز برای آن شرکت دغدغه‌ای ایجاد می‌کند که حک لگو روی فلز را به بهترین شکل انجام دهد. می‌دانیم که دستگاه حکاکی لیزری کمک بسیار زیادی به حکاکی بر روی فلزات و غیر فلزات انجام می‌دهد. به همین علت در این مقاله سعی کرده‌ایم به این موضوع پرداخته و ابعاد مختلف حک لگو روی فلز را شفاف‌تر کنیم.

فهرست مطالب

حکاکی با لیزر، یکی از بهترین روش‌های حک لوگو روی فلز

اگر بخواهیم بر روی فلز حکاکی انجام دهیم 7 راه داریم که این کار را انجام دهیم:

1. حکاکی لیزری: از پرتو لیزر متمرکز برای سوزاندن یا ذوب کردن سطح فلز استفاده می‌شود.

2. حکاکی با فرز CNC: از فرز برای تراشیدن سطح فلز و ایجاد طرح برروی فلز انجام می‌شود.

3. حکاکی با اسید: در این روش از محلول اسیدی برای خوراندن سطح فلز و ایجاد طرح لگو در آن استفاده می‌شود.

4. حکاکی دستی: می‌توان از ابزار های دستی مانند قلم و چکش برای حک لوگو روی فلز استفاده کرد.

5. حکاکی ضربه‌ای: از قلم‌های مخصوص برای ضربه زدن به فلز و حک لگو روی فلز استفاده می‌شود.

6. حکاکی رول مارکینگ: در این روش از غلتک‌های حکاکی شده برای ایجاد طرح روی فلز استفاده می‌شود.

7. حکاکی براده‌برداری: در این روش سوزن با سرعت بالا بر روی سطح می‌چرخد و با براده برداری کردن چاپ مورد نظر را انجام می‌دهد.

حکاکی لیزری به علت دقت و ظرافت بالا، کیفیت و ماندگاری حکاکی، سرعت و راندمان بالا در حکاکی، تنوع و انعطاف بالا، عدم تماس و آسیب و ایمن بودن در میان روش‌هایی که برای حکاکی روی فلز وجود دارد، از مزیت‌های بسیار بالاتر‌ی نسبت به روش‌های دیگر برخوردار است.

نحوه کار حکاکی لیزری روی فلز چگونه است؟

اشعه لیزر به وسیله تحریک موادی که قدرت تولید اشعه لیزر را دارند، در یک محفظه بسته شکل می‌گیرند. اشعه لیزر تولید شده، از طریق لوله‌های مخصوص و به وسیله آینه و فیبر‌های نوری به لنز دستگاه انتقال پیدا می‌کنند. لنز دستگاه لیزر، پرتو‌ها را برای حکاکی لیزری در نقطه‌ای خاص متمرکز می‌کنند. پرتو‌های متمر‌کز شده گرمای زیادی ایجاد می‌کنند، سپس دستگاه حکاکی لیزری، به وسیله حرارت ایجاد شده توسط لیزر، حک لوگو روی فلز ایجاد می‌شود. به این صورت که پرتو لیزر تابیده شده به سطح باعث می‌شود که سطح فلز ذوب یا تبخیر شود و در نهایت طرح و تصویر و یا نوشته‌ای که ما می‌خواهیم بر روی سطح فلز حک می‌شود.

در هنگامی که پرتو لیزر به سطح فلز برخورد می‌کند ممکن است سه اتفاق بیافتد:

1. حکاکی لیزری تبخیری

در این روش پرتو لیزر با شدت بسیار بالایی به سطح فلز برخورد می‌کند و باعث تبخیر سطح فلز می‌شود این روش وقتی خیلی به کار ما می‌آید که تصویری با وضوح بالا و ماندگار بخواهیم.

2. حکاکی لیزری آنیلینگ

شدت تابش پرتو لیزر در این حالت به شدت کم بوده و باعث می‌شود که در سطح فلز تغییر رنگ ایجاد شود. این روش برای حک لوگو روی فلز مناسب است، اما ممکن است ماندگاری کمی داشته باشد.

3. حکاکی لیزری فوم

در این روش بعد از تابیدن اشعه لیزر به سطح فلز حفره‌های ریزی در سطح به وجود می‌آید و باعث حک لگو روی فلز می‌شوند. این حفره‌ها را می‌توان با جوهر و رنگ پوشش داد.

بنا‌براین شما برای حک لوگو روی فلز باید در ابتدا طرح مورد نظر خود را در فرمت‌هایی قابل قبول به دستگاه حکاکی لیزری منتقل کنید، سطح فلز مورد نظر را به خوبی از هر گونه آلودگی تمیز کنید. سپس اپراتور دستگاه تنظیمات مربوط به دستگاه حکاکی لیزری را انجام می‌دهد.

بعد از قرار دادن ماده درون دستگاه، فرایند حکاکی آغاز شده و اپراتور باید در طول فرایند حکاکی کیفیت و ظرافت حکاکی را زیر نظر قرار دهد. پس از این که فرایند حکاکی تمام می‌شود، باید سطح فلز مورد نظر از هر گونه آلودگی تمیز شده و در نهایت برای افزایش زیبایی و ماندگاری می‌توان از رنگ، لاک یا اپوکسی بر روی لگو پوشش ایجاد کرد.

کاربرد حک لوگو روی فلزات

می‌توانیم کاربرد‌های بسیار زیادی برای حک لوگو روی فلز در نظر بگیریم. و به صورت خلاصه می‌توانیم آن‌ها را به صورت زیر بیان کنیم:

  • برند سازی

اگر محصولات شرکت شما از جنس فلز است، قطعا برای این که وجه تمایز خود از رقیب‌های خود را در بازار به خوبی نشان دهید نیاز است که لوگوی برند خود را بر روی محصول حک کنید.

  • اطلاعات محصول

برای این که بتوانید اطلاعات دقیق محصول از تاریخ تولید گرفته تا سریال محصول را بر روی محصول فلزی خود حک کنید نیاز است از حکاکی لیزری بر روی فلز استفاده کنید.

  • زیبا سازی محصول

جدای از حک لوگو روی فلز نیاز است که به زیباسازی محصول خود طرح‌های جذابی را بر روی فلز حک کنید تا محصول از آن چیزی که هست جذاب‌تر شود.

حکاکی روی فلز

کاربرد حک لوگو بر روی غیر فلزات

همانطور که می‌دانید، می‌توانیم لوگو و یا هر تصویر و نام و نشانی را بر روی فلز و یا اشیاء غیر فلزی با استفاده از دستگاه حکاکی لیزری حک کنیم.
به طور کلی دستگاه حکاکی لیزری می‌تواند بر روی فلزات، پلاستیک، چوب، انواع پارچه (پارچه پنبه‌ای، پلی استر، نایلون و چرم)، شیشه و کاغذ حکاکی انجام دهد. از آنجایی که از این مواد در صنایع مختلف استفاده می‌شود و حک لوگو روی فلز و غیر فلز از اهمیت بالایی در برند سازی برخوردار است، بنا‌براین دستگاه حکاکی لیزری توانایی این را دارد که در هر صنعتی به برند سازی فعالان آن صنعت کمک بسیار بزرگی کند.
برای مثال می‌توانیم در حک لوگو بر روی انواع کیف و کفش، لباس و کلاه، بطری‌های آب و لوازم التحریر، تابلوهای چوبی و مبلمان و حتی روی بطری‌های عطر نیز اشاره کرد.

مزایای استفاده از حک لوگو روی فلز

حک لوگو روی فلز با استفاده از دستگاه حکاکی لیزری مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به بعضی از آن ها اشاره می‌کنیم:

• دوام بالا: حک لوگو روی فلز با استفاده از دستگاه حکاکی لیزری دوام بالایی دارد و از آنجایی که خود فلز نیز دارای دوام بالایی است، این دوام می‌تواند در برند‌سازی و تبلیغات طولانی مدت کسب‌و‌کار شما بسیار کمک کننده باشد.

• دقت و ظرافت: ظرافت در حک لوگو روی فلز، نشانی از اهمیت شما به مشتریان‌تان است و مشتری این اهمیت دادن را به خوبی درک کرده و با خرید‌های چند باره، این اهمیت دادن را جبران خواهد کرد. همانطور که گفته شد برای این که بتوانیم در تیراژ بالا، ظرافت را نیز حفظ کنیم، بهترین روش استفاده از دستگاه حکاکی لیزری است.

• سرعت بالا: می‌دانیم که حک لوگو روی فلز برای هر برندی به میزان زیادی اهمیت دارد. اما فرایند حک لوگو روی فلز نباید از مجموعه شما زمان زیادی را بگیرد تا از انجام کارهای اصلی مجموعه دور بمانید. به همین علت استفاده از دستگاه حکاکی لیزری می‌تواند در حفظ سرعت کار شما بسیار تاثیرگذار باشد.

• هدایای شخصی: در هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای تبلیغات از هدیه‌های فلزی استفاده کنید، حک لوگو روی فلزِ این هدیه‌ها می‌تواند در تثبیت برند شما در ذهن مخاطب، تاثیر به شدت بالایی را بگذارد.

جمع بندی

در متن به اهمیت حک لوگو روی فلز پرداختیم و تمامی روش‌های حک لوگو روی فلز را نام برده و بهترین گزینه را از میان آنها بررسی کردیم. تفاوت چندانی ندارد که شما در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید. اگر با دستگاه حک لیزری آشنایی کافی نداشته باشید، فرایند حک بر روی محصولات‌تان به زودی برای شما یک چالش بزرگ خواهد شد.

سوالات متداول

1. چه روش‌هایی برای حک لوگو روی فلز موجود است؟

روش‌های حکاکی لیزری، حکاکی با فرز CNC، حکاکی با اسید، حکاکی دستی، حکاکی ضربه‌ای، حکاکی رول مارکینگ، حکاکی براده‌برداری برای حک لوگو روی فلز مرسوم هستند.

2. از میان روش‌های حک لوگو روی فلز کدام روش مناسب‌تر است ؟

از میان روش‌های نام برده شده رو‌ش حکاکی لیزری از همه موارد مزایای بیشتری دارد.

3. دستگاه حکاکی لیزری چیست؟

در دستگاه لیزری از پرتو لیزر متمرکز شده برای ایجاد طرح‌ها و حکاکی‌ها بر روی سطوح مختلف استفاده می‌شود.

4. چه نکاتی را در هنگام خرید دستگاه لیزری باید توجه کنیم ؟

توجه به نوع دستگاه، توان لیزر، نوع مواد، اندازه دستگاه، بودجه‌ای که برای خرید دستگاه در نظر گرفته‌اید و خدمات پس از فروش دستگاه به میزان زیادی می‌تواند به تصمیم خرید شما کمک کند.

5. از کجا می‌توانیم دستگاه لیزری مناسب تهیه کنیم؟

تمام تلاش خود را برای انتخاب دستگاه مناسب انجام دهید و با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد و کمک گرفتن از کارشناسان جهان لیزر بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. کارشناسان جهان لیزر با توجه به نیاز شما بهترین دستگاه لیزر را به شما پیشنهاد خواهند داد و شما می‌توانید ضمن این که از خرید خود مطمئن هستید از بهترین خدمات پس از فروش نیز استفاده کنید تا هیچ گونه وقفه‌ای در ارائه خدمات شما نیافتد.

واحد تحقیق و توسعه: شرکت جهان لیزر