051-33677993

نکات خرید دستگاه برش لیزر فلزات + مهمترین نکات آن

دسته بندی ها

درباره ما

شرکت تولیدی جهان لیزر با تجربه چندین ساله در امر ساخت انواع دستگاه با کیفیت لیزر و با پشتوانه ای عظیم از نیروهای متخصص و کارآمد در این زمینه نقش به سزایی در تامین نیاز صنعتی کشور به انواع دستگاه های لیزری داشته است.

نکات خرید دستگاه برش لیزر فلزات

در دنیای امروزی دستگاه برش لیزر به یکی از تجهیزات مهم در صنایع مختلف تبدیل شده است که استفاده‌هایی مختلفی از آن می‌شود. دقت بالا، سرعت بسیار خوب و نیز ظرافت بالایی که در کار دستگاه برش لیزر وجود دارد سبب شده است که شرکت‌های بزرگ به استفاده از این محصول تمایل بالایی داشته باشند.
با توجه به این مسئله که این دستگاه از قطعات پیچیده‌ای تشکیل شده است و برای شناخت دقیق آن نیاز به تخصص در این زمینه می‌باشد؛ خرید آن نیز نیاز به مشاوره و راهنمایی افراد متخصص دارد. راهنمایی در خرید این محصول به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید بهترین خرید را داشته باشید و دستگاه خود را با بالاترین کیفیت خریداری کنید. پس با توجه به این موضوع در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نکات خرید دستگاه برش لیزر بپردازیم و اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه در اختیارتان بگذاریم.

دستگاه برش لیزر فلزات چیست؟

دستگاه برش لیزری یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های لیزری می‌باشد که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. از آنجایی که این محصولات دقت و سرعت بالایی دارند، در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بسیاری را به دست آورده‌اند و یکی از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی به شمار می‌روند.
در این دستگاه از یک نرم افزار هوشمند استفاده شده است که کار را برای کاربران ان بسیار ساده کرده است. برای کار با این دستگاه تنها لازم است طرح مورد نظر خود را به دستگاه بدهید و سپس آن را روشن کنید تا دستگاه دستورات شما را مو به مو اجرا کند. از آنجایی که در کار این دستگاه انسان دخالت ندارد، خطای بسیار کمی را حین کار از آن شاهد هستیم و تمامی برش‌ها دقیق و ظریف انجام خواهد شد.
از این دستگاه در صنایع مختلف جهت برش و یا حکاکی بر روی متریال‌های گوناگون استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، از آن برای برش دادن متریال‌های سختی به مانند فلز استفاده می‌شود. اشعه لیزری که در این دستگاه به کار رفته است از نوع فایبر بوده و فلزات را به خوبی برش می‌دهد. به عنوان مثال به کمک این دستگاه لیزری می‌توانید متریال‌هایی به مانند آهن و نقره را به راحتی برش دهید. حال در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکات خرید دستگاه برش لیزر بپردازیم.

نکات خرید دستگاه برش لیزر فلزات

در زمان خرید همواره باید به نکات خرید دستگاه برش لیزر توجه داشته باشید؛ چرا که این نکات اطلاعات کافی را برای خرید در اختیار شما گذاشته و در انتخاب به شما کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات خرید دستگاه برش لیزر بپردازیم و هر یک را به صورت مفصل توضیح دهیم.

1. نکات خرید دستگاه برش لیزر: توان تیوب لیزر

یکی از فاکتورهای مهمی که در لیست نکات خرید دستگاه برش لیزر باید به آن توجه داشته باشید، توان تیوب لیزر می‌باشد؛ همانطور که می‌دانید در حال حاضر شرکت‌های بسیار دستگاه برش لیزری را تولید و روانه بازار می‌کنند از این رو توان تیوب لیزری بسیار حائز اهمیت است و نشان دهنده معتبر بودن برند به شمار می‌رود. این قطعه در دو نوع شیشه‌ای و فلزی در بازار موجود است. نوع فلزی آن دارای قیمت به مراتب بیشتری می‌باشد.
قطعه فلزی از نظر ماندگاری دوام بیشتری داشته و به دلیل سرعت و قدرت بالا در برش دادن فلزات سخت، گزینه بهتری به شمار می‌رود. از طرفی لازم به ذکر است که قدرت یک تیوب با قدرت برش آن رابطه مستقیم داشته و اگر به درستی انتخاب نشود، کیفیت برش دچار مشکل خواهد شد. تیوب‌ها در حال حاضر دارای تنوع بسیاری هستند که از جمله آنان می‌توان به نوع 20، 40، 60 و 80 و… اشاره کرد. این که کدام توان مناسب کار شما است، بستگی به کسب و کاری دارد که قصد استفاده از این دستگاه در آن را دارید. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از این دستگاه برش را در متریال‌های سخت دارید، هر چقدر توان بالاتر باشد بهتر است.

2. نکات خرید دستگاه برش لیزر: مین برد

مین برد به عنوان یک مغز در دستگاه برش لیزر عمل می‌کند و به همین دلیل نیز در زمان خرید یکی از موارد نکات خرید دستگاه برش لیزر به شمار می‌رود. در حقیقت این مین برد است که دستورات شما را دریافت کرده و دستور اجرای آن را صادر می‌کند. علاوه بر این وقتی صحبت از تنظیم قدرت، سرعت و دقت برش به عمل می‌آید تمامی این موارد مربوط به این قطعه است و مین برد است که تمامی دستورات را صادر می‌کند.

نکات خرید دستگاه برش لیزر در مورد مین برد مزیت‌های آن می‌باشد که برخی از آنها عبارتند از سرعت پردازش بالا، سیستم عیب یابی و کاربری آسانی که این قطعه فراهم می‌کند. پس با توجه به این موضوع اگر به دنبال استفاده حداکثری و با بالاترین کیفیت از دستگاه برش لیزری خود هستید، همواره در زمان خرید به مین برد توجه داشته باشید.

3. نکات خرید دستگاه برش لیزر: پاورهای ولتاژ

پاور یکی از بخش‌های مهمی است که در ارتباط مستقیم با توان تیوب لیزر می‌باشد. نکات خرید دستگاه برش لیزر در قسمت پاورهای ولتاژ این است که در زمان خرید همواره باید مطابق با توان تیوب لیزر آن را مشخص کنید. به عنوان مثال پاورهای مدل DY یکی از بهترین انواع این قطعات هستند.

4.نکات خرید دستگاه برش لیزر: بدنه دستگاه لیزر

یکی دیگر از موارد مهم در نکات خرید دستگاه برش لیزر، بدنه اصلی و یا همان اسکلت دستگاه می‌باشد. با توجه به کاربرد این دستگاه در صنایع بدنه را انتخاب کنید. نکته کلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس بدنه باید از آلیاژ‌های محکمی ساخته شده باشد تا که در نتیجه فشار و ضربه آسیب جدی به آن وارد نشود. اگر جنس دستگاه برش لیزر را به درستی انتخاب نکنید حتی کوچکترین موارد به مانند شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند بر روی آن اثر منفی خود را اعمال کند. پس همواره در زمان خرید به جنس بدنه توجه کافی داشته باشید تا که کیفیت کار خود را در بالاترین سطح نگه دارید.

5. نکات خرید دستگاه برش لیزر:سیستم خنک کننده

چیلر و یا همان خنک کننده یکی از قسمت‌های مهم دستگاه برش لیزری به شمار می‌رود که بر روی طول عمر دستگاه تاثیر بسزایی دارد. نکات خرید دستگاه برش لیزر در مورد چیلر و یا خنک کننده این است که قدرت این قطعه باید به گونه‌ای انتخاب شود که متناسب با توان تیوب لیزر باشد. اگر توان تیوب لیزر شما خیلی بالا باشد و از یک سیستم خنک کننده قوی در آن استفاده نشده باشد، دستگاه شما بعد از گذشت مدت زمانی با مشکل مواجه خواهد شد. سیستم‌های خنک کننده در دو مدل تولید و روانه بازار می‌شود که عبارتند از تراکمی و جذبی که هر یک خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، که به آن اشاره خواهیم کرد.

چلیر و یا سیستم خنک کننده جذبی در حقیقت منبعی است که با استفاده از منبع گرمایی به مانند بخار، آب را سرد کرده و به سایر نقاط دستگاه ارسال می‌کند. این در حالی است که در چیلر تراکمی آب سرد به کمک تبادل انرژی با آب دفع گرما را انجام داده و فضای داخلی دستگاه برش لیزر را خنک می‌کند.

اگر بخواهیم راهنمایی در این زمینه داشته باشیم، توصیه ما به شما استفاده از چیلر تراکمی است؛ چرا که این نوع چیلر جز در مواردی محدود بهتر از نمونه جذبی عمل کرده و خنک سازی دستگاه برش لیزر بهتر انجام خواهد شد.

6. نکات خرید دستگاه برش لیزر: آینه و لنز

آینه و لنز از جمله قطعات نوری دستگاه هستند که در انتقال و متمرکز کردن اشعه خروجی نقش دارند. به همین دلیل نیز یکی از نکات خرید دستگاه برش لیزر انتخاب آینه و لنز مناسب می‌باشد. اگر آینه و لنز به درستی انتخاب نشود، اشعه به درستی متمرکز نشده و برش با کیفیت پایینی صورت خواهد گرفت. از این رو همواره در زمان خرید به آینه و لنز توجه داشته باشید. آینه‌های دستگاه در دو مدل فلزی و سیلیکونی موجود هستند که نوع سیلیکونی آن گزینه بهتری به شمار می‌رود؛ چرا که هم وزن سبک‌تری داشته و هم بازتاب بیشتری دارد. لنزهای دستگاه برش نیز در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که پرمصرف‌ترین آنها سایز 2 و 4 می‌باشد.

مهمترین نکات خرید دستگاه برش لیزر فلزات

7. نکات خرید دستگاه برش لیزر: سورس دستگاه لیزر

سورس یا منبع یکی از مهمترین قطعات موجود در دستگاه برش لیزر هستند که در تولید لیزر نقش دارند. از آنجایی که این قطعه از جمله گران‌ترین قطعات دستگاه به شمار می‌رود، یکی از مهمترین موارد در نکات خرید دستگاه برش لیزر به شمار می‌رود و در زمان خرید باید سلامت و کیفیت این قطعه را به خوبی بررسی کنید. اگر این قطعه به درستی عمل نکند، برش‌ها بسیار بی کیفیت صورت خواهد گرفت. بهترین راهکاری که می‌توانید از کیفیت بالای سورس دستگاه لیزر اطمینان حاصل کنید، برند تولید کننده می‌باشد. در حال حاضر بهترین برندهای موجود عبارتند از IPG و BCF که برای برش فولاد و فلزات رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است که از نوع BCF برای موارد حساس و پر اهمیتی از جمله جواهرسازی نیز استفاده می‌شود و این خود نشان دهنده ظرافت و دقت در برش به وسیله این نوع از سورس در دستگاه برش لیزر می‌باشد.

8. نکات خرید دستگاه برش لیزر: اندازه و مدل میز کار

یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، مرتبط با انتخاب میز مناسب برای انجام برش لیزری می‌باشد. میز مورد نظر را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای کافی را در دسترس داشته باشید و برای پروژه‌های نسبتا برزگ بتوانید از آن استفاده کنید. همانطور که می‌دانید دستگاه برش لیزر در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود که از جمله آنها می ‌توان به نوع رومیزی، صنعتی و لانه زنبوری اشاره کرد. در ادامه به هر یک از این موارد و میز مورد نیاز برای آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه برش لیزر رومیزی: این مدل دارای وزن سبکی بوده و برای حکاکی و برش پلکسی، چوب و پارچه از آن استفاده می‌شود. برای این مدل از دستگاه برش لیزر به میزهای خیلی بزرگ نیازی نیست و میزهای با ابعاد متوسط نیز کار راه انداز می‌باشد. اما در مورد دستگاه برش لیزر صنعتی از میزهایی با ابعاد بزرگ به مانند میزهای 90 در 60 و یا 130 در 180 استفاده می‌شود.

دیگر نکات خرید دستگاه برش لیزر  

علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم یکسری نکات خرید دستگاه برش لیزر نیز وجود دارد که در زمان خرید توجه به آنها نیز خالی از لطف نیست که در ادامه به این موارد نیز اشاره خواهیم کرد.

1. یکی از نکات خرید دستگاه برش لیزر که باید به آن توجه داشته باشید، وسعت فضای کار است که باید دستگاه خود را با توجه به میزان فضایی که دارید انتخاب کنید. پس همواره پیش از این که اقدام به خرید یک دستگاه برش لیزر کنید، اطلاعاتی را در مورد ابعاد آن به دست آورید و متناسب ترین گزینه را برای کارگاه خود انتخاب کنید.

2. سیستم ایمنی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در زمان خرید دستگاه برش لیزر به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر دستگاه برش شما به دکمه ایست اضطراری مجهز باشد، در زمان‌های حساس به راحتی می‌توانید اقدام به خاموش کردن آن کنید و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

3. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، متریالی است که قصد برش آن را دارید. به عنوان مثال اگر قصد شما برش متریال‌های نسبتا ساده به مانند چوب است، بهترین گزینه استفاده از دستگاه لیزر CO2 می‌باشد و اگر قصد برش متریال‌های فلزی و سخت را دارید، باید از لیزر فایبر استفاده کنید.

4. مواردی که جا دارد آن را به عنوان نکات خرید دستگاه برش لیزر نام ببریم، خدمات پس از فروش برندی است که از آن خریداری می‌کنیم. اگر محصول خود را از یک برند معتبر خریداری کنید که گارانتی داشته باشد، دیگر نگرانی چندانی بابت کیفیت محصولی که خریداری کرده‌اید نخواهید داشت. از جمله شرکت‌های معتبر در این زمینه می‌توان به شرکت جهان لیزر اشاره کرد که محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند.

5. به عنوان آخرین نکته در لیست نکات خرید دستگاه برش لیزر، جا دارد به کیفیت خروجی دستگاه اشاره کنیم که فاکتور مهمی برای انتخاب دستگاه برش لیزر به شمار می‌رود. به عنوان مثال اگر قصد برش متریال‌های حساس و سختی را به مانند فلز داشته باشید، کیفیت برش یک معیار مهم برای شما به شمار می‌رود. عوامل بسیاری بر روی کیفیت برش یک دستگاه برش نقش دارند که در بخش قبلی به تمامی این موارد اشاره کردیم.

راهنمای خرید دستگاه برش لیزر فلزات

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات خرید دستگاه برش لیزر و مواردی که باید به آن توجه داشته باشید تا که بتوانید یک دستگاه با کیفیت را خریداری کنید اشاره کردیم. همان طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، دستگاه برش لیزر یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها جهت برش و حکاکی بر روی متریال‌های مختلف به شمار می‌رود و با توجه به حساسیت بالایی که کار این دستگاه دارد انتخاب یک دستگاه برش لیزر مناسب بسیار مهم است.
نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. اما در نهایت با توجه به گزینه‌های متعدد موجود در بازار ممکن است در زمان خرید با سردرگمی مواجه شوید؛ یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه برش لیزر در حال حاضر شرکت جهان لیزر می‌باشد که محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. اگر به دنبال خرید یک گزینه مناسب با رعایت تمامی نکات خرید دستگاه برش لیزر هستید، توصیه ما خرید دستگاه از این برند معتبر می‌باشد.

سوالات متداول

دستگاه برش لیزر چیست؟

دستگاه برش لیزر یکی از مدرن ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزاتی است که امروزه از آن برای کاربردهای مختلفی از جمله برش و حکاکی استفاده می‌شود. این دستگاه کارایی بسیار فوق العاده‌ای داشته و برای برش انواع متریال می‌توانید از آن استفاده کنید؛ این دقیقا همان خصوصیتی است که این دستگاه را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند. زیرا دستگاه‌های قدیمی قابلیت برش تمامی متریال‌ها را ندارند. اما با این دستگاه تنها کافیت لیزر دستگاه را عوض کنید و برش انواع متریال را انجام دهید.

نکات خرید دستگاه برش لیزر شامل چه مواردی است؟

کیفیت و دقت در زمان خرید یک دستگاه برش لیزر حرف اول را می‌زد. برای محقق شدن این امر نیاز است که نکات خرید دستگاه برش لیزر را رعایت کنید؛ برخی از این نکات عبارتند از انتخاب یک توان تیوب مناسب، انتخاب چیلر مناسب و یا مین برد که باید با دقت صورت گیرد. تمامی این موارد بر روی کیفیت یک دستگاه برش لیزر نقش دارند و اگر به دنبال بهترین دستگاه برای کسب و کار خود هستید همواره به این نکات توجه داشته باشید.

بهترین برند تولید کننده دستگاه برش لیزر کدام است؟

در حال حاضر برندهای بسیاری در حال تولید دستگاه برش لیزر هستند و همین موضوع ممکن است خریداران را در زمان خرید حتی با رعایت نکات خرید دستگاه برش لیزر دچار مشکل کند. یکی از بهترین برندهای تولید کننده دستگاه برش لیزر شرکت جهان لیزر می‌باشد که زمان بسیاری است در این زمینه فعالیت دارد و محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان خود ارائه می‌کند. برای خرید محصولات این شرکت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آن مراجعه کنید.

واحد تحقیق و توسعه: شرکت جهان لیزر