051-33677993

همه چیز درباره کاربرد دستگاه برش لیزر در زمینه‌های مختلف

دسته بندی ها

درباره ما

شرکت تولیدی جهان لیزر با تجربه چندین ساله در امر ساخت انواع دستگاه با کیفیت لیزر و با پشتوانه ای عظیم از نیروهای متخصص و کارآمد در این زمینه نقش به سزایی در تامین نیاز صنعتی کشور به انواع دستگاه های لیزری داشته است.

کاربرد دستگاه برش لیزری

همه چیز درباره کاربرد دستگاه برش لیزر در زمینه‌های مختلف

مهندسان حرفه‌ای همیشه می‌گویند که نصف کار را ابزار انجام می‌دهد، برای همین در انتخاب ابزار‌های کار خود بسیار زیاد دقت می‌کنند و قبل از خرید همه جوانب مورد نیاز را بررسی می‌کنند.
برش لیزری یک تکنولوژی همه کاره است که اگر قصد دارید تولید خود را افزایش دهید فرقی ندارد که در چه صنعتی باشید، به آن نیازمند می‌شوید. بنابراین اگر قصد خرید دستگاه برش لیزری را دارید، بهتر است به خوبی با کارکردهای آن آشنا باشید، به همین علت ما سعی کرده‌ایم در این مقاله اطلاعات جامعی را درباره انواع کاربرد دستگاه برش لیزر برای شما شرح دهیم.

کاربرد برش لیزر در صنایع مختلف

دستگاه برش لیزری یک فناوری قوی دارد که می‌تواند در بسیاری از صنایع کاربرد داشته باشد. این که دستگاه برش لیزری توانسته در بسیاری از صنایع کاربرد داشته باشد، به این علت است که این دستگاه توانایی برش مواد مختلف را دارد. در زیر به موادی که دستگاه برش توانایی برش آن را دارد می‌پردازیم:

1. فلزات

دستگاه با همان مکانیسمی که از آن شرح دادیم‌، اقدام به برش فلزات می‌کند. به این طریق که پرتوی متمرکزی از لیزر به فلز تابیده می‌شود و باعث ذوب یا تبخیر شدید فلز شده و برش ظریفی را در آن ایجاد می‌کند.
بهتر است بدانید که سه نوع دستگاه برش لیزری برای برش فلزات وجود دارد:
· لیزر co2: این نوع از لیزر برای برش فلزات نازک مانند آلومینیوم و فولاد بسیار مناسب است.
· لیزر فایبر: این نوع لیزر برای برش فلزات ضخیم تر مانند ورق های فولاد و چدن کاربرد دارد.
· لیزر Nd:yAG: این نوع لیزر برای فلزات با بازتابندگی بالا کاربرد دارد مانند، مس و برنج.
همانطور که می‌بینید دستگاه برش لیزری توانایی این را دارد که هر نوع فلز و با هر میزان ضخامتی را برش بزند. تنها نکته‌ای که هنگام خرید دستگاه باید رعایت شود این است که دستگاه برش لیزری با نوع فلز و ضخامت آن متناسب باشد.
فلز در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و برای تولید اکثر محصولاتی که در آن‌ها از فلز استفاده شده است باید ابتدا فلز برش داده شود، پس طبیعتا کاربرد دستگاه برش لیزر در هر صنعتی که در آن از فلز استفاده می‌شود بسیار بالا است.

2. پلاستیک

برش‌های لیزری برای محصولاتی که در آنها از پلاستیک‌ها هم استفاده شده است کاربرد دارد.

  •  برش ورق‌های پلاستیکی: ورق‌هایی مانند پلکسی‌گلاس، پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن و pvc در صنایع مختلف به کار برده می‌شوند که می‌توان برای برش سریع و دقیق آن‌ها از دستگاه برش لیزری استفاده کرد.
  •  برش لوله‌های پلاستیکی: لوله های پلاستیکی نیز در صنایع جاهای مختلف مثل لوله کشی، آبیاری، فاضلاب، استفاده می شوند که در فرایند تولید آن ها از دستگاه برش لیزری استفاده می شود.
  •  قطعات قالب گیری: از قطعات قالب‌گیری پلاستیکی در بسیاری از صنایع مانند اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی، خودرو و وسایل الکتریکی استفاده می‌شود، در فرایند ساخت این قطعات نیز از برش لیزری استفاده می‌شود.

3. چوب

دستگاه برش لیزری توانایی برش چوب را هم دارد، به همین علت در فرایند ساخت تمامی محصولاتی که در ساخت آن‌ها چوب یا فراوردهایی از چوب به کار رفته است، کاربرد دارند.

چه چوب‌های استفاده شده از جنس نرم آن یعنی (نراد، کاج، سدر، چوب بالسا) باشد و چه از نوع سخت آن (بلوط، افرا، گردو، ماهون) و چه چوب‌های مصنوعی (ام دی اف، اچ دی اف، نئوپان ، تخته سه لا) باشد دستگاه برش لیزری توانایی برش آن را دارد. بنابر‌این می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که دستگاه برش لیزری در مبلمان، دکوراسیون داخلی، ساخت اسباب‌بازی‌ چوبی، ساخت ماکت کاربرد دارد که در ادامه به تفصیل آن را شرح می‌دهیم.

4. نساجی

برش لیزری برای برش انواع پارچه (پارچه پنبه ای ، پلی استر ، نایلون و چرم ) کاربرد دارد. بنابراین کافی است که در فرایند ساخت یک محصول از مواد گفته شده وجود داشته باشد و نیاز باشد که در مقیاس انبوه برش کاری شود. دستگاه برش لیزری می‌تواند به این فرایند کمک بسیار زیادی کند.

5. شیشه

کاربرد دستگاه برش لیزر در برش کاری شیشه ها نیز بسیار دقیق و با ظرافت است و بعد از ورود دستگاه برش لیزری به صنایع، زیبایی بسیاری به شیشه ها و مخصوصا آینه های منازل داده شده است؛ چرا که دستگاه برش لیزری شیشه ها را نیز مانند بقیه متریال نام برده شده با هر ضخامتی و در هر شکل و شمایلی که طرح به آن‌ها داده شود برش می زنند.

تنها نکاتی که باید در هنگام خرید و یا کار با دستگاه برش لیزری رعایت شود:

 انتخاب متریال مناسب با دستگاه: این موضوع بسیار اهمیت دارد که هم دستگاه شما توانایی برش آن متریال با آن ضخامت را داشته باشد و هم این که متریال مورد نظر شما کیفیت لازم برای برش کاری را داشته باشد.

تنظیمات دستگاه : برای استفاده از دستگاه نیاز است که اپراتور آن بتواند دستگاه را متناسب با متریال مورد استفاده و ضخامت آن تنظیم کند اگر این فرایند به درستی انجام نشود ممکن است علاوه بر این که برش به ظرافت لازم در نیاید دستگاه نیز دچار مشکل شود.

همانطور که گفته شد تمامی موادی که نام بردیم را می توان در دستگاه برش لیزری برش زد اما در ادامه هر یک از صنایع که دستگاه برش لیزری به صورت ویژه در آن صنعت کاربرد دارد را شرح خواهیم داد و به نکات پر اهمیت آن اشاره می کنیم:

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت تبلیغات

دستگاه های برش لیزر به صورت روز افزون در صنعت تبلیغات به کار گرفته می شوند. این دستگاه به دلیل این که می تواند طیف وسیعی از مواد را با دقت و سرعت بالایی برش بزند، به همین علت تولید محصولات تبلیغاتی به شدت رشد کرد‌ه‌اند و سهم خلاقیت در آن‌ ها به شدت افزایش پیدا کرده است. برخی از موارد استفاده از دستگاه برش لیزری را می توان به صورت زیر بیان کرد:

ساخت تابلو تبلیغاتی: تابلوهای به کار رفته در تبلیغات چه از جنس فلز باشند چه از جنس پلاستیک و یا چوب می توان آن ها را به وسیله دستگاه برش لیزر، با هر میزان خلاقیت در هر اندازه و طرح تولید کرد.

ساخت استند های نمایشگاهی و فروشگاهی: این استند ها نیز می توانند به دلیل قابلیت های دستگاه های برش هم با سرعت بیشتری تولید شوند و هم در طراحی آن ها خلاقیت بیشتری در نظر گرفته شود.

ساخت حروف برجسته: حروف برجسته در تبلیغات بسیار تاثیر گذار بوده اند این حروف برجسته که جنس شان مانند استند ها می تواند از نوع چوب و ام دی اف، پلاستیک و فلز باشند به راحتی توسط دستگاه برش لیزری برش زده می شود.

ساخت تندیس های تبلیغاتی: در صنعت تبلیغات از تندیس های تبلیغاتی برای هدیه دادن استفاده بسیار زیادی می شود. بنابراین می توان از فرصت وجود دستگاه های برش این تندیس ها را بسیار زیاد خلاقانه تر تولید کرد.

ساخت هدیه های تبلیغاتی: در صنعت تبلیغات مرسوم است که جاکلیدی و مواردی از این دست هدیه داده می‌شود. برای تولید این موارد نیز می توان از دستگاه برش استفاده زیادی کرد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت چرم

برش قطعات مختلف کیف و کفش

می توان از دستگاه های برش برای بالا بردن تولید کفش ها استفاده کرد. دستگاه‌ها‌ی برش می توانند در رویه، استر، زیره و لبه ها به برش کیف و کفش ها کمک شایانی کنند.

برش طرح های سفارشی با خلاقیت سفارش دهنده

اگر کارگاه چرم دوزی داشته باشید بعد از تهیه دستگاه برش هر‌گونه سفارش خلاقانه و متفاوتی را که مشتری و یا سازمان ها به شما بدهند می توانید در مقیاس خواسته شده و با سرعت بالا تولید کنید. این سفارش ها می تواند شامل تولید کمربند ، جاسوئیچی و…. شود.

برش چرم برای مبلمان

اگر در صنعت مبلمان کار می کنید وجود یک دستگاه برش لیزری می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. دستگاه برش لیزری می تواند در برش چرم های مربوط به مبل و صندلی سرعت شما را به شدت افزایش دهد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در معرق کاری

معرق کاری هنری ظریف و زیبا است که در آن قطعات مختلف چوب با خلاقیت برش داده شده و در کنار هم قرار می گیرند و یک هنر چشم نواز را تولید می کنند. در گذشته برش چوب های معرق‌کاری به روش دستی و با استفاده از اره مویی انجام می شده است، اما امروز با توجه به وجود دستگاه‌های برش لیزری می‌توان تاثیر شگرفی را در این صنعت دید.

همین موضوع باعث شده که معرق کاران بتوانند تولیدات خود را به سطح انبوه برسانند. این دستگاه به معرق کاران کمک می کند تا:

  1. ظرافت و دقت بالاتری داشته باشند و در نتیجه محصولات معرق کاری زیبا تر از گذشته شوند
  2.  با سرعت بالاتری از گذشته انجام شوند، طبعا سرعت تولید افزایش پیدا کرده و کسب درآمد معرق کاری افزایش پیدا می کنند.
  3. شاید باید یک معرق کار به درجه بالایی از توانایی می رسید تا می‌توانست خلاقیت زیادی در تولیدات خود به خرج می داد اما امروزه نیاز به سطح بالایی از مهارت نیست.

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت کاغذ

فرض کنید قرار است یک کارت پستال یا بروشور خلاقانه در تعداد انبوه تولید کنید؟ چه چیز می تواند به اندازه دستگاه برش لیزری به شما کمک کند. این ویژگی برای دستگاه برش لیزری وجود دارد که نه تنها کاغذ که مقوا را نیز می تواند به راحتی برش بزند و هیچ فرقی هم ندارد که مقوا چه ضخامتی دارد. همین موضوع را می توان به کارت ویزیت، تبریک، جعبه های کاغذی و حتی کاغذ دیواری ها تعمیم داد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت برق

 برش تابلو های برق: تابلو برق ها چه از جنس فلز و چه از جنس پلاستیک باشند، می توانند به کمک دستگاه برش لیزری در طرح و ابعاد مختلف تولید شوند.

 برش قطعات الکتریکی: می توان برای برش با دقت و ظرافت بالای قطعات الکتریکی پیچیده مثل کابل و فیوز و رله نیز از آن استفاده کرد.

برش مدار چاپی: مدار چاپی از جنس مس و یا فایبر گلاس می توانند در سوراخ کردن برد های الکتریکی کمک کرده و سرعت و تولید بردهای الکتریکی را افزایش می دهد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت چوب

این دستگاه می‌تواند در برش انواع چوب شامل برش الوار، برش تخته سه لا، برش ام دی اف به شکل ها و اندازه های مختلف کمک کند. چه چوب را برای مبلمان سازی، کابینت سازی، درب و پنجره سازی چه برای تولید کفپوش بخواهید وجود دستگاه برش لیزری بسیار در صنعت چوب تاثیر گذار است.

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت بسته بندی

همانطور که در بالا به تفصیل گفته شد دستگاه برش لیزری می تواند در برش ورق کاغذ، برش فوم به منظور 1ضربه گیر، برش فلز به منظور قوطی و درب، برش لیبل و برچسب، برش جعبه های چوبی ، برش کارتن ها استفاده زیادی داشته باشد.

کاربرد دستگاه بر‌ش لیزر در صنعت لوازم خانگی

همانطور که می‌توانید حدس بزنید برای تولیدات لوازم خانگی از متریال های متفاوتی استفاده می شود که در هر کدام از آن‌ها دستگاه برش لیزری کاربرد دارد :

  • برش ورق های فولادی ضد زنگ برای ساخت بدنه، درب و قطعات داخلی لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز، هود و…
  •  برش لوله ها برای ساخت لوله های آب، گاز و سیستم های تهویه مطبوع
  • برش پروفیل های فلزی برای ساخت قاب و پایه لوازم خانگی
  • برش قطعات پلاستیکی با ضخامت های مختلف برای ساخت درب ،دستگیره، دکمه و….
  • برش شیشه ها برای درب فر، اجاق گاز و شیشه های تزئینی و…
  • برش سرامیک برای صفحه اجاق گاز و سینک ظرفشویی

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت خودرو سازی

بسیاری از قطعاتی که در ساخت خودرو استفاده می شود ابتدا توسط دستگاه های برش لیزری حرفه ای برش می خورد. برای مثال می توان به برش فولاد، آلومینیوم و مس به کار رفته در درب ها، سقف، برش لوله های مخصوص برای سیستم ترمز و اگزوز برش قطعات پلاستیکی مورد نیاز در سپر، داشبورد، فرمان و سایر اجزای داخلی، برش شیشه جلو و عقب و جانبی خودرو، حتی برای برش فوم استفاده شده در صندلی ها از دستگاه برش لیزری اشاره کرد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در تولید لوازم بازی و سرگرمی

با توجه به مطالبی که تاکنون درباره استفاده از دستگاه برش لیزری گفته شد می توانید حدس بزنید که چه کار کرد عظیمی در ساخت اسباب بازی خواهند داشت. همانطور که می‌دانیم در ساخت اسباب بازی از چوب، فلز، پارچه و پلاستیک استفاده می شود.

برای مثال به ساخت صفحه شطرنج یا بازی پازل چوبی و یا ماکت اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که دستگاه برش لیزری در ساخت انبوه همه این موارد می تواند بسیار کمک کننده باشد.
از برش برای پارچه در ساخت بازی های پارچه ای مثل عروسک ها، حیوانات، پتو و لباس ها استفاده می شود. و حتی برای ساخت بازی های آموزشی نیز استفاده می‌شود.

کاربرد دستگاه برش لیزر در تولید لوازم قنادی

برش قالب‌های کیک، ساخت قیف های خامه، ساخت ابزار‌های تزیین (در این نمونه از انبوهی از ظروف یکبار مصرف می‌توان نام برد)، دستگاه برش لیزری حتی در ساخت دستگاه قنادی نیز کاربرد دارد. علاوه بر مواردی که گفته شد می توان در تولید لوازم بسته بندی قنادی ها نیز مانند کیسه ها، روکش ها، جعبه های شیرینی نیز استفاده کرد.

کاربرد دستگاه برش لیزر در تولید آلبوم عکس

یکی از مواردی که برای مردم بسیار محصول دوست داشتنی است، آلبوم های عکس است به این علت که خاطرات آن‌ها را نگه می‌دارد. با وجود دستگاه‌های برش لیزر می توان آلبوم عکس های بسیار زیبا و خلاقانه تری را به مشتاقان این محصول ارائه کرد.
دستگاه برش لیزر می تواند در برش جلد آلبوم و صفحات آن به سازندگان آلبوم های عکاسی کمک کند. همانطور که می دانید چندان تفاوتی ندارد که جلد این آلبوم ها از چرم یا مقوا باشد چرا که دستگاه برش لیزری می توان هر متریالی را برای شما برش بزند.

کاربرد دستگاه برش لیزر در تولید طلا و جواهرات

همه ما می دانیم که ظرافت در جواهرات اهمیتش چندین برابر موارد قبل است بنابراین استفاده از دستگاه های لیزر در جواهر سازی ها یکی از لوازم مهم و بسیار کاربردی آن‌ها است. جواهر سازان می توانند برای برش الماس، یاقوت و زمرد در ساخت نگین‌های جواهرات، برش و حکاکی بر روی پلاک های از جنس نقره، طلا، پلاتین و ساخت گوشواره و دستبند و گردنبند‌‎های زیبا از ظرافت و دقت دستگاه های برش لیزری استفاده لازم را ببرند.

  • ساخت پلاک های طلا و نقره
  •  زیورآلات با برش های بسیار ظریف
  •  حکاکی متن روی انگشتر
  • حکاکی اسم و تاریخ های سفارشی بر روی پلاک ها
  • حتی حکاکی چهره بر روی پلاک های نقره

همه موارد بالا جزو محصولاتی است که وجودشان در کنار مردم می تواند به ان ها حس فوق العاده ای را بدهد و دقت و تنوع و سفارشی سازی در این محصولات یکی از مهم ترین کاربرد دستگاه لیزر است.

کاربرد دستگاه برش لیزر در تولید نوشت افزار

اگر علاقه دارید که به حوزه تولید نوشت افزار ورود پیدا کنید باید بدانید یکی از دستگاه هایی که به شدت به آن نیاز دارید دستگاه برش لیزری است. دستگاه برش لیزری در برش جلد دفتر یادداشت استفاده می شود حتی در ساخت خودکار‌ها نیز برای برش قطعات بدنه و نوک استفاده می‌شود.
شاید جالب باشد که بدانید حتی وسایلی که برای نظم دهی میز تحریر دانش‌آموزان نیز استفاده می شوند برش‌شان توسط دستگاه برش لیزری انجام شده است.

کاربرد دستگاه برش لیزر در مهر‌سازی

می توانیم ردپای کاربرد دستگاه برش لیزر را در مهرسازی نیز ببینیم. دستگاه برش لیزری می تواند در برش و ساخت مهر‌های ژلاتینی بسیار کمک کننده باشد و ویژگی دقت و سرعت خود را در صنعت مهرسازی نیز وارد کرده اند و می توانند به شدت در کیفیت و خلاقیت مهر های جدید تاثیر گذار باشند.

کاربرد دستگاه برش لیزر در تولید فرش ماشینی

لیست استفاده‌هایی که می‌شود از دستگاه برش لیزری داشت تمام نشدنی است. فرش ها نیز برای ما ایرانیان از حس فوق العاده ای برخوردار هستند و تمام سعی خود را به کار می‌بریم تا زیبا‌ترین فرش ها را در منزلمان استفاده کنیم. دستگاه برش لیزری می تواند فرش ها را در ابعاد مختلف و با اشکال مختلف برش بزند.

کاربرد دستگاه برش لیزر در پزشکی

بسیاری از دستگاه های پزشکی به ظرافت بالایی احتیاج دارند به همین دلیل بدون دستگاه برش لیزری امکان ساخت آن‌ها وجود نداشت. علم پزشکی نیز بسیاری از پیشبرد ابزارهای خود را مدیون وجود دستگاه برش لیزری است.

کاربرد دستگاه برش لیزر در معماری داخلی

بسیاری از وسایلی که معماران داخلی از آن برای زیباتر کردن منازل استفاده می‌کنند، ساخته و پرداخته شده توسط دستگاه برش لیزری است.

1. آینه‌ها می توانند جلوه های بسیار زیبایی به ساختمان بدهند، وجود آینه ها با طرح و اشکال متنوع از کاربرد های دستگاه برش لیزری در برش شیشه و آینه است.

2. همانطور که گفته شد کاربرد دستگاه برش لیزری در صنعت چوب بسیار گسترده است و بسیاری از لوازم مورد استفاده ما در تزئینات داخلی از چوب ساخته شده اند.

3. حتی در اتاقک‌های فلزی آسانسور ها نیز کاربرد دستگاه برش لیزری را می‌توان مشاهده کرد.

4. برش هایی که بر روی درهای چوبی مشاهده می شود.

5. دستگاه برش لیزری در ساخت پارتیشن‌های جدا کننده فضا نیز استفاده می شوند.

کاربرد دستگاه برش لیزر در صنعت ساعت سازی

استفاده از دستگاه برش لیزری، به دلیل سرعت بالایی که در تولید ایجاد می‌کند توانسته است در سفارشی سازی محصولات تاثیر مثبتی بگذارد. اگر شما قصد داشته باشید که در منزل خود از ساعتی با طرح خاص استفاده کنید به راحتی می توانید سفارش خود را به ساعت سازی هایی که دستگاه برش لیزری دارند بدهید. شاید در گذشته سفارش دادن یک ساعت با طراحی خاص به یک کارگاه بسیار گران تمام می شد اما با کاربرد دستگاه برش لیزر، قیمت تمام شده کالا در کارگاه نیز مناسب می‌شود، بنابراین شما نیز می توانید محصول سفارشی خود را با قیمتی مناسب دریافت کنید.
علت‌هایی که دستگاه برش لیزری توانسته در همه صنایع نفوذ کند را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

دقت بالای آن: محصولاتی که در برش کاری آن ها از دستگاه برش لیزری استفاده می‌شود، بسیار ظرف‌تر از برش‌های دیگر است.

سرعت بالا: برش لیزری می‌تواند سرعت تولید را به شدت بالا ببرد.

 ایمنی: کار کردن با دستگاه برش لیزری به شدت ایمن بوده و خطری برای اپراتور آن ایجاد نمی کند. بنابراین می‌تواند بدون خستگی ساعت های زیادی را با دستگاه کار کند.

 انعطاف‌پذیری: یک دستگاه برش لیزری می‌تواند محصولات متنوعی را برش بزند، بنابراین نیازی نیست که برای ساخت هر محصول تازه یک دستگاه مجزا تهیه شود.

جمع بندی

همانطور که دیدید برش لیزری در برش انواع مواد از فلز گرفته تا چرم و پلاستیک به کار می‌رود و به همین علت می‌تواند در طیف وسیعی از صنایع کاربرد داشته باشد. صنایعی که دستگاه برش لیزری در آن کاربرد دارد از هواپیماسازی و خودرو‌سازی را پوشش می‌دهد تا به وسایل قنادی و طلا و زیور آلات برسید.
بنابراین فرقی نمی‌کند که شما در چه صنعتی مشغول به کار هستید و یا شاید حتی با خواندن این متن تصمیم به تحقیق درباره کارگاه دیگری گرفتید. اما به یاد داشته باشید مهم‌ترین گزینه در خرید دستگاه برش لیزر این است که دستگاه با موادی که قرار است برش بزند و ضخامت آن، هماهنگی لازم را داشته باشد.
بنابراین تمام تلاش خود را انجام دهید که بهترین انتخاب را داشته باشید، اگر نتوانستید به درستی تصمیم بگیرید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان جهان لیزر تماس گرفته تا آن‌ها بتوانند بهترین راهنمایی را در خرید بهترین گزینه برای شما را داشته باشند.

سوالات متداول

1. دستگاه برش لیزر چگونه کار می کند؟

اشعه لیزر به وسیله تحریک موادی که قدرت تولید اشعه لیزر را دارند، در یک محفظه بسته شکل می‌گیرند. اشعه لیزر تولید شده از طریق لوله‌های مخصوص و به وسیله آینه و فیبر‌های نوری به لنز دستگاه انتقال پیدا می‌کنند. لنز دستگاه لیزر، پرتو‌ها را برای برش لیزر در نقطه‌ای خاص متمرکز می‌کنند. پرتو‌های متمر‌کز شده گرمای زیادی ایجاد می‌کنند، سپس دستگاه برش لیزری، به وسیله حرارت ایجاد شده توسط لیزر، بر روی سطح برش ایجاد می‌کند.

2. دستگاه برش لیزر چه موادی را می تواند برش دهد؟

دستگاه‌های برش را می‌توان به دو دسته دستگاه برش فلزی و دستگاه برش غیر‌فلزی دسته‌بندی کرد. دستگاه برش فلزی معمولا برای فلزاتی چون فولاد، آلومینیوم، مس و… به کار می‌رود و دستگاه‌های لیزر غیر فلز برای برش چوب، پلاستیک، پارچه و… به کار می‌روند.

3. دستگاه برش در چه صنایعی کاربرد دارد؟

دستگاه برش در صنعت تبلیغات، صنعت چرم، معرق کاری، صنعت کاغذ، صنعت چوب، صنعت بسته بندی، صنعت لوازم خانگی صنعت خودرو سازی، تولید لوازم بازی و سرگرمی، تولید لوازم قنادی، تولید آلبوم عکس، تولید طلا و جواهرات، تولید نوشت افزار مهر‌سازی، فرش ماشینی، پزشکی، معماری داخلی، صنعت ساعت سازی کاربرد دارد که در متن همه را به تفصیل بیان کرده‌ایم.

4. دستگاه برش لیزری را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟

کارشناسان جهان لیزر با توجه به نیاز شما بهترین دستگاه لیزر را به شما پیشنهاد خواهند داد و شما می توانید ضمن این که از خرید خود مطمئن هستید از بهترین خدمات پس از فروش نیز استفاده کنید تا هیچ گونه وقفه ای در ارائه خدمات شما نیافتد.

واحد تحقیق و توسعه: شرکت جهان لیزر